Vi ste ovde: Vesti / Novogodišnji osvrt

Novogodišnji osvrt

Novogodišnji osvrt

Čarobna knjiga – novogodišnji osvrt

Dragi naši čitaoci, bliži se kraj još jedne godine, s našeg stanovišta vrlo uspešne. Čarobna knjiga je u proteklih 12 meseci učinila dosta da vas obraduje i iznenadi, da vam pruži kvalitetne stripske naslove, kako one najsvežije, tako i one klasične, one koji su zauvek promenili položaj devete umetnosti.

Izdali smo 75 stripskih izdanja i time učvrstili vodeću poziciju u stripskom izdavaštvu Srbije. Dobili smo i priznanje za najboljeg stripskog izdavača inostranih izdanja Salona stripa u Beogradu, koje nam je veoma drago. Ipak, vaša podrška je bila ono što nas je najviše pokretalo.

Kao i prethodnih godina, trudili smo se da održimo visoku dinamiku izdavanja serijala na kojima smo radili, kako bismo čitaocima omogućili da ih u kratkom roku kompletiraju i da imaju poverenja u to da će biti dovršeni.

Ove godine posebno mesto zauzela je francusko-belgijska škola stripa, kojoj smo se posebno posvetili. Među tim izdanjima, ali i u celoj našoj produkciji, najpopularniji su i dalje bili integrali „Asteriksa“, koji izlaze tempom koji smo vam obećali; ipak, poduhvat koji nas je najviše zaokupio bilo je pokretanje biblioteke „Stari kontinent“. Od proleća naovamo, otvorili smo dve velike tematske celine unutar te biblioteke. Prva od njih je „Žodoverzum“, čiji je duhovni otac i scenarista Alehandro Žodorovski i u čijem nastajanju su učestvovali i veliki umetnici poput Mebijusa ili našeg Zorana Janjetova. Čak pet serijala i priča izdali smo u okviru tog poduhvata, uključujući i slavnog „Inkala“ i „Kastu Metabarona“. Jednako smo ponosni i na objavljivanje odabranih dela Huga Prata, što smo započeli trotomnim „Pustinjskim škorpijama“ i „Gaučom“. Verujemo da je čitaoce obradovao i dvotomni serijal „Mateo“ Žan-Pjera Žibre, kao i da će ovih dana sa uzbuđenjem čitati prvih osam epizoda „Murene“, objavljenih u dva toma.

Veliki serijal „Džeremaja“ sad se već približava zatvaranju. Objavili smo deset integrala, a ostala su još samo dva. S obzirom na to da njegov autor Herman i dalje neumorno radi na serijalu, čim bude prilike, obradovaćemo vas i 13. tomom.

Naš rad na francusko-belgijskim stripovima, a posebno na pokretanju „Starog kontinenta“, naišao je na vaše najpozitivnije reakcije. Hvala vam na svesrdnoj podršci, ona je bila pravi vetar u jedrima nove biblioteke. Sledeće godine spremićemo za vas mnoga prijatna iznenađenja!

Supeherojski strip takođe se razvijao u 2019. Pored posebne Dedpulove edicije, The Best of Dedpul, koja je začeta prošle godine, a u 2019. imala četiri nova izdanja, otvorili smo dve nove edicije, sa željom da vam pružimo što bolji uvid u superherojski svet obaju velikih multiverzuma. Marvel izdanja Čarobne knjige bogatija su za nova izdanja Spajdermena, koji sad ima svoju posebnu ediciju – The Best od Spajdermen, i već tri toma u godini na izmaku. Kod DC-ja, pokrenuli smo ediciju DC GOLD HOT, koja vam donosi najsvežija izdanja velikog američkog izdavača i omogućava vam da u korak pratite američku produkciju tog giganta u svetu stripa. Već krajem godine izašli su „Časovnik sudnjeg dana 1“, „Mračne noći: Metal“ i „Betmen koji se Smeje“. Naravno, već postojeće biblioteke The Best of Marvel i DC Gold i dalje su aktivne i donose nove priče čitaocima. Čak 24 knjige iz produkcije Marvela i DC-ja obogatile su stripsku ponudu Čarobne knjige u 2019!

I iz Bonellija su nam stigli noviteti – pokrenuli smo ediciju Bonelli Grande, većeg formata i u punom koloru, nastavili s Riznicom Bonelli i Riznicom Bonelli Omnibus. „Merkurio Loi“ nastavlja svojim tempom, dok je „Komesar Ričardi“ u našem izdanju sasvim sustigao italijansku produkciju! Ni sledeće godine ne nameravamo da zaostajemo. Stižu nova iznenađenja!

U 2019. pokrenuli smo i ediciju „Svet u oblačiću“, koja je posvećena odabranim stripskim pričama visokog umetničkog kvaliteta, autorskim delima često specifičnih i eksperimentalnih formi i sadržaja. Prvo ostvarenje, ne bez razloga, bilo je „Persepolis“. Iz godine u godinu, biblioteku ćemo pažljivo dopunjavati novim sadržajima.

Nažalost, neki projekti nisu išli sasvim po planu. Iskreno žalimo i izvinjavamo se čitaocima zbog toga što smo došli u situaciju da napustimo dva serijala koja su nam svima u redakciji veoma draga i od kojih smo očekivali mnogo. To su, pretpostavljate, „Saga“ i „Pesma Zaborava“. Iako smo serijalu „Saga“ pristupili vrlo ambiciozno i izdali šest tomova u dobrom ritmu, zainteresovanosti čitalaca nije bilo od početka, a do šestog toma ona se sasvim smanjila. Slično se dogodilo i s „Pesmom Zaborava“. Iako je izazvao znatnu zainteresovanost svojom premijerom, prvi tom je nakon nekog vremena prestao da zanima čitaoce, a drugi tom je, nažalost, od početka prošao potpuno nezapaženo.

U narednoj godini možete od nas očekivati mnogo sjajnih izdanja. U svim oblastima strip-izdavaštva nastavljamo istim tempom, uz brojna iznenađenja koja spremamo za vas. Nastavljamo zajedničko putovanje kroz ČAROBNI SVET STRIPA!

Želimo vam mnogo sreće, uspeha, lepih i emotivnih trenutaka uz vaše i naše omiljene junake. Srećna vam Nova godina od REDAKCIJE ČAROBNE KNJIGE!

Ostale Vesti